De voorbereiding

12 juni 2013 - Breda, Nederland

Hoe kan het ook anders maar ook dit jaar weer heerlijk op vakantie naar ons geliefde Toscane. Wij zijn inmiddels de tel een beetje kwijt geraakt maar volgens mij wordt dit de 18e keer.Bella Italia past helemaal bij ons. Ik hou van de cultuur en de kunst in Italië, de mensen, het lekkere eten en natuurlijk de prachtige landschappen en het mooie weer.

Ook deze keer weer een gedeelte van Italië dat we nog niet eerder hebben gezien  zoals Portofino, Santa Margarita Ligure, San Fruttuose (hopelijk vinden we Il Cristo degli Abissi, een groot Jezus beeld onder water voor de kust van San Fruttuose) en als besliste aanrader natuurlijk Cinque Terre. Wij gaan de hele route lopen. Volgens onze informatie ca. 5 tot 6 uur. De benodigde materialen zoals stevige bergschoenen, speciale wandelsokken, bidons en een rugzak zijn aangeschaft dus wie doet ons nog wat.

In de tweede week hebben we een 3-daagse rondreis gepland door Umbrië. Hopelijk lukt het ons om het hele programma af te werken en anders moeten wij de rest maar weer doen in 2014.

De laatste 1,5 week brengen we lekker door op onze vertrouwde camping in Montescudaio. Wij komen hier al vanaf 1995. Een echte aanrader en een prima camping voor zowel de allerkleinste als de al wat oudere kinderen.

Wij zijn nu zo goed als klaar met de voorbereidingen van onze vakantie naar Italië. Het is een pittige planning geworden maar wij denken dat het wel moet gaan lukken en anders hebben we nog altijd de vrijheid om de planning aan te passen. Daar worden planningen uiteindelijk toch voor gemaakt, nietwaar? De complete planning heb ik vandaag afgerond.

De auto is voor een beurt naar de garage geweest en is dus ook in topvorm,

Volgens het plan vertrekken wij aanstaande dinsdag 18 juni om middernacht en hopen dan vroeg in de middag aan te komen in Rapallo. Onze dochters blijven thuis en zorgen dat thuis alles "netjes" blijft.